Positioneren met Impact

Personal Branding

Wanneer je weet waar jij echt het verschil maakt, zet je veel gemakkelijker je koers uit. Het helpt je om je loopbaan tegen het licht te houden en helder te krijgen waar jij het liefst en met het meeste gemak functioneert. Bewust inzetten van ‘je verschil’ levert je niet alleen op dat je meer impact krijgt en je klanten en collega’s echt verder brengt, maar je doet voortaan ook precies de dingen waar je energie van krijgt.

Het programma Positioneren met Impact is afgeleid van het programma Merk in Beeld voor ondernemers. Het gaat erom dat mensen je verschil gaan opmerken en dat je het verschil gaat maken. Voor je klanten. Voor je collega’s. Dat kan zijn omdat je wilt solliciteren en op zoek bent naar een nieuwe uitdaging. Of omdat je in je huidige werk meer impact wilt. In het programma Positioneren met Impact besteden we ook veel aandacht aan je persoonlijkheid, omdat jezelf positioneren en impact hebben alleen werkt als het helemaal bij je past. Wanneer je jouw zogenaamde identiteitsysteem in beeld hebt, word je communicatie eenvoudig en duidelijk omdat je helder hebt waar je echt voor gaat.

Lees hier enkele reviews


Personal Branding - Positioneren met Impact

Programma – Positioneren met Impact

Het programma Personal Branding bestaat uit drie modules, verdeeld over 4 dagdelen. In module 1 krijgen we inzicht in je professionele identiteit en de basis voor je koers. In module 2 volgt de vertaalslag van jouw onderscheidend vermogen naar de behoefte van je klant. In module 3 komt alles samen. We formuleren je visie en missie en zorgen ervoor dat je koers expliciet wordt, zodat je bereikt waar je voor gaat.

Module 1 – Professionele identiteit in beeld

2 dagdelen van 3 uur

‘Het verschil maken’, begint bij je verschil kennen. Veel mensen kennen hun talenten wel. Maar dat, waarmee ze echt het verschil maken, is voor de meesten zo vanzelfsprekend dat ze juist daarmee niks doen. En dat is juist waarmee je anderen inspireert. Expliciet maken van ‘je verschil’ zorgt ervoor dat anderen je toegevoegde waarde gaan zien en inzetten.

Je merk in beeld

Tijdens module 1 krijg je de kern van je professionele identiteit scherp. Je kent de essentie waar jij voor staat en voor gaat in je professionele leven. Je kent je onderscheidend vermogen.

✔ Jouw professionele identiteit
✔ Je Identiteitsysteem
✔ Je What, How en Why
✔ Je talent, je drijfveren en je ‘purpose’


Module 2 – Kennisleiderschap

1 dagdeel van 3 uur

Je weet nu precies waar je voor staat en je wilt dat je communicatie hier natuurlijk op aansluit. Daarvoor vertalen we jouw onvoorwaardelijke aanpak, je drive naar de behoefte van je klanten. Dat doe je door bewust te gaan communiceren waar je (onbewust) het verschil maakt. Het levert je op dat je communicatie veel gemakkelijker gaat

Roadmap voor Kennisleiderschap

Na afloop van module 2 heb je Roadmap voor Kennisleiderschap waarin je jouw professionele identiteit (het verschil dat je maakt) is vertaald naar de behoefte van je (interne) klanten. Je hebt nu je merkbelofte in beeld, dus wat garandeer je nou eigenlijk voor de ander. Je weet hoe je door je jouw communicatie de ander het goede gevoel geeft, zodat die de goede keuzes maakt voor zichzelf. Je weet vanuit welke kernwaarden en merkessentie jij overbrengt en dat is meteen het echte eindresultaat wat jij wilt bereiken bij jouw klanten. Je hebt de 7 principes van jouw eigen kennis op een rij, zodat je altijd de inhoud paraat hebt om jouw verhaal over te brengen.

✔ Je rode draad voor effectieve communicatie
✔ Je merkbelofte
✔ Je kernwaarden en je merkessentie
✔ Je principes voor kennisleiderschap


Module 3 – Impact

1 dagdeel van 3 uur

Impact is geen doel op zich, maar je wilt wel voor elkaar krijgen waar je voor gaat. Wanneer je jouw ‘vanzelfsprekende drive’ expliciet maakt, geef je je omgeving een reden om voor jou te kiezen en sta je bovendien met plezier aan het roer.

Impact op je omgeving

Tijdens module 3 komt alles samen. We formuleren je visie, missie en je elevator pitch. De stip op je horizon wordt expliciet en je weet hoe je deze bereikt en impact bewerkstelligt. Dat kan zijn voor je huidige rol en taken in je organisatie of om je beter te positioneren voor een andere functie.

✔ Focus scherp
✔ Je impact helder
✔ De methode

NB: In een gepersonaliseerd boek ontvang je jouw professionele identiteit en inzichten voor impact overzichtelijk gebundeld.

Voor meer informatie, neem contact op lian@merkop.nl of 06 1211 9303. Kennismaken met het programma kan zeker. Kijk verder voor de Quickscan Branding.